hétfő, március 19

Ehetjük a szemetet


Nos mint minden Vasárnap most is bementem egy szupermarketbe ,hogy vegyek némi eleséget úgy vasárnapra meg úgy a hétre.Szoktam valamit kitalálni ,hogyha megéheznék legyen.Nem is ez a lényeg az egészben persze hanem ,hogy mit tapasztaltam.Arról ne is beszéljünk ,hogy kb semmi nem annyiba került amennyi kivolt írva.Gondoltam valami olyan dolgot veszek amiből egész héten elvagyok pl.vajat,(a margarinról lehullt már rég a lepel szóval az szóba se kerül..megdöglenek tőle e hangyák tudtátok?!:D klassz) Szóval gondoltam ömlesztett sajt vagy valami.Hát nézelődtem nézelődtem a legolcsóbb sajt 350Ft körül volt,gondoltam megnézem miben más az 500Ftos macisajttól hát szinte csak az E-s adalékanyagokból állt el kell mondjam..szemetet meg nem eszek inkább szóval vettem pár joghurtot aztán szerbusz..nem kezdek bele abba sem ,hogy milyen horribilis árak vannak ,mert az mi ,hogy egy csomag Győri Édes Keksz 300ft?:D Jó persze nem mindenhol ..megtaláltam én is magamnak a kiskaput és ott csak 200Ft de Jézusom!!!
Vérbeli falusi származású vagyok szóval nem áll tőlem távol az önellátás ilyen téren,láttam,érzékeltem,tapasztaltam de komolyan ahogy egyre jobban belemerültem az interneten szörfölgetve a témába egyre inkább láttam nagyon is reálisnak ezt az életmódot.
Már korábban is előkerült ez a téma nálam csak akkor a mókuskerékből való kiszállás jegyében.
Korábban is tisztában voltam olyan dolgokkal minthogy rengeteg szemetet eszünk és hogy városban meg kell fizetni az egészséges táplálkozást de gondoltam utánanézek még jobban a dolgoknak megnézek pár ilyen E-s adalékanyagot mik is azok ,pár videót,filmet a témában mert nem szeretek tudatlan paraszt lenni szóval el is kezdtem olvasgatni,nézelődni.
Kezdetnek ’kezem ügyébe’ akadt ez a videó NÉZZÉTEK MEEEG http://www.youtube.com/watch?v=hPDvM3x1Szw&feature=g-all-c&context=G2663382FAAAAAAAACAA
Aztán meg ez a film:
Komolyan mondom hogy aki picit is át akarja látni mi zajlik körülötte ilyen területen IS az nézze meg mert szerintem rengetegen nincsenek ezzel tisztában a legkisebb mértékben sem.
Annyira sok újat nekem nem sikerült ezzel mondani mert eddig is tudtam ,hogy nagyjából mit eszem és próbálok jó ideje odafigyelni a táplálkozásomra. Ha például valamit rágcsálni akarok is szinte csak győri édes keksz ,joghurt,műzli jön szóba (persze ezek sem tökéletesen természetes eredetű dolgok) de még mindig jobb mint a gumicukor,chips meg mindenféle szemét.Colát elvből nem ittam sohasem mert undorítónak találom meg minden szénsavas dolgot.Leginkább teát iszom ha iszom…
Lényeg a lényeg ,hogy egyre valószínűbbnek látom az önellátó életmódot..bár mondjuk azt nem tudom elképzelni ,hogy én például levágjak egy csirkét ..persze ha valakinek a családja étkeztetéséről van szó meg megszokott akkor hát na ..”az éhség nagy úr” de még emésztenem kell a gondolatot .
Na de nem ragozom tovább nézzünk néhány nagyon gyakori E-s adalékanyagot ,amik érdekes módon a legveszélyesebbek…

Veszélyes adalékok

E 102 = tartrazine
Nagyban használt, kémiailag előállitott narancssárga festőanyag.

E 110 = 'sunset yellow FCF' (C16 H10 N2 Na2 )7 S2)
Kémiailag előállított vöröses-sárga festékanyag.

E 120 = cochineal = kármin, kármin-sav (C22 H20 O13)
Egy bíbor-vörös anyag, melyet a Coccus cacti-bol nyernek (ez egy pajzstetű).

E 124 = Ponceau 4R (C20 H11 N2 NaO10 S3)
Kémiailag előállított sötétvörös festék.
Japánban már 1977 óta be van tiltva.

Tök jó ,hogy pont ezek fordulnak elő a legtöbb mindenben és az is tök jó ,hogy nálunk nem hogy betiltva nincsenek ezek de ezek fordulnak elő legtöbbször…
Egy ideje azért fondorlatossá váltak a forgalmazók nem tüntetik ám fel az adalékok EGK jelzését .
Nem szeretek mindent leírni mert én szeretnélek titeket kedves olvasóim arra ösztönözni ,hogy igenis nézzetek utána a dolgoknak ,mert ..mert ..én speciel utálok tudatlanságban élni és azért nézek utána ezeknek a dolgoknak mert tudni akarom ..ez kicsit ilyen piros kapszula vagy kék kapszula dolog de mióta belekóstóltam a tényfeltárásba egyre inkább magába szippant és egyszerűen tudni akarom mi folyik körülöttem.
Remélem sikerült felkeltenem az érdeklődést és felkelteni pár ember figyelmét ,hogy legalább kicsit utánanézzen annak ,hogy mivel szennyezi a szervezetét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése